Publikationen IRW
Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 108
2025
Becker, C. (2025). Becoming a Refugee: Ethnographic Notes from a Church Asylum Case in Germany. In Diversity, Fear and Religions: Cultural Accommodation in a Globalized World (S. 107-124). Taylor and Francis Inc.. https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9781003562566-7/becoming-refugee-ethnographic-notes-church-asylum-case-germany-carmen-becker
Jensen, T. (2025). Sharing with the public at large? Yes! But a risky business: Possible roles, if any, of scholars of religion regarding promotion of public knowledge and understanding of religion. Studies in Religion-Sciences Religieuses, 54(2), 195 - 202. https://doi.org/10.1177/00084298241229695
Nagel, A. K., & Gott, L. (2025). Journeys to Resilience: Becoming a Prepper as a Process of Conversion. Entangled Religions, 15(1). https://doi.org/10.46586/er.15.2025.12273
2024
Alberts, W. (2024). "Religion" im Ethik-Unterricht: Weltreligionenparadigma oder fachlich fundierte Religionskunde? In A. Burkard, & L. Martena (Hrsg.), Denken ohne fachliches Geländer? : Ethik-Unterricht zwischen den Disziplinen (S. 75-93). (Ethik und Bildung). J.B. Metzler. https://doi.org/10.1007/978-3-662-68347-7
Ellsworth, J. W. M., & Alexander, A. (Hrsg.) (2024). Fabricating Authenticity. (Working with Culture on the Edge; Band 4). Equinox Publishing Ltd. https://doi.org/10.1558/isbn.9781800501461
Tereschenko, A. (2024). Die treibenden Kräfte des gelebten Glaubens. [Dissertation, Gottfried Wilhelm Leibniz Universität Hannover].
2023
Alberts, W. (2023). Religionskunde. In W. Alberts, H. Junginger, K. Neef, & C. Wöstemeyer (Hrsg.), Handbuch Religionskunde in Deutschland (S. 3-20). de Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110694536-001
Alberts, W. (2023). Studying Religion Critically in Universities and Schools: Bridging the Gap? Journal for the British Association for the Study of Religions, 2022(24), 23-43. https://doi.org/10.18792/jbasr.v24i0.63
Becker, C. (2023). “Reconstructing the Study of Religion”: Entering the Conversation from a Different Corner of the Academic World. Method and Theory in the Study of Religion, 29(2), 1-12. https://doi.org/10.1163/15700682-bja10124
Führding, S. (2023). Online/Remote Courses. In R. T. McCutcheon (Hrsg.), Teaching in the Study of Religion and Beyond: A Practical Guide for Undergraduate Classes (1 Aufl., S. 134-139). Bloomsbury Academic. https://doi.org/10.5040/9781350351103.ch-028
Führding, S. (2023). Prerequisites. In R. T. McCutcheon (Hrsg.), Teaching in the Study of Religion and Beyond: A Practical Guide for Undergraduate Classes (S. 144-147). Bloomsbury Academic. https://doi.org/10.5040/9781350351103.ch-030
Führding, S. (2023). Seminars. In R. T. McCutcheon (Hrsg.), Teaching in the Study of Religion and Beyond: A Practical Guide for Undergraduate Classes (S. 173-177). Bloomsbury Academic. https://doi.org/10.5040/9781350351103.ch-036
Wöstemeyer, C., Alberts, W., Neef, K., & Junginger, H. (Hrsg.) (2023). Handbuch Religionskunde in Deutschland. de Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110694536
Wöstemeyer, C. (2023). Niedersachsen. In Handbuch Religionskunde in Deutschland https://doi.org/10.1515/9783110694536-017
Wöstemeyer, C. (2023). Systematischer Überblick: Religions- und ethikbezogener Unterricht in Deutschland. In Handbuch Religionskunde in Deutschland https://doi.org/10.1515/9783110694536-002
Wöstemeyer, C., Alberts, W., Neef, K., & Junginger, H. (2023). Vorwort. In Handbuch Religionskunde https://doi.org/10.1515/9783110694536-202
2021
Becker, C. (2021). Die Verknüpfung von praxis- und diskurstheoretischen Ansätzen: Ein sinnvolles Unterfangen für die religionswissenschaftliche Forschung? In K. Limacher, & R. Walthert (Hrsg.), Praxistheorien und Religionswissenschaft: Neuere Theoriediskussionen in der empirischen Religionsforschung (S. 35-66). transcript Verlag. https://doi.org/10.14361/9783839458488-002
Becker, C. (2021). Returning to the Empirical after the Discursive Turn? A Response to Hubert Seiwert. Zeitschrift fur Religionswissenschaft (druck), 29(2), 275-280. https://doi.org/10.1515/zfr-2021-0026
Becker, C. (2021). The Production of Salafi Spaces in Computer-mediated Environments: A Social Theory Perspective on ‘Digital Religion’. Journal of Religion, Media and Digital Culture, 10(1), 30-49. https://doi.org/10.1163/21659214-bja10033
Frateantonio, C. (2021). Art, Artefacts, and Alienation: Religious Materials as World Art (Arts Premiers). Audiovisuelle Veröffentlichung, Edith Franke, Ramona Jellinek-Menke via Universitätsbibliothek Marburg. https://doi.org/10.17192/es2022.0010